تاثیر متا تگ open graph روی سایت

متا تگ open graph

تاثیر متا تگ open graph روی سایت

اگر بخواهیم عملکرد متا تگ های open graph را به طور خلاصه توضیح دهیم بهتر است اینگونه بیان کنیم که به تگهای گفته می شوند که وب سایت و محصولات شما در شبکه های اجتماعی بهتر دیده شوند و ترافیک بیشتر و بهتری بر روی سایت شما ارسال شود،

شاید برای شما پیش آمده باشد، زمانی که به دنبال یک مطلب و یا یک موضع خاص می گردید اقدام به جستجو برای یافتن آن در شبکه های اجتماعی می کنید، امروزه محبوبیت زیاد شبکه های اجتماعی از چشم کسی پوشیده نیست و قطعاً میتواند به یکی از بسترهای مناسب برای معرفی بهتر خدمات و یا محصولات از آنها استفاده کرد،در حال حاضر شبکه های اجتماعی سهم بزرگی در معرفی بهتر وب سایت و محصول شما به کاربران دارند، از این رو شما به راحتی میتوانید با استفاده از متا تگ های open graph محتوای وب سایت خود را به صورت غنی به کاربران معرفی کنید.

محبوبیت و تعداد دنبال کنندگان بالای شبکه های اجتماعی فیسبوک و توییتر، آنها را به بهترین پلتفرم ها برای اشتراک گذاری تبدیل کرده است. از این رو برای اینکه ترافیک از سمت شبکه اجتماعی به سمت وب سایت روانه شود و محتوای وب سایت برای شبکه اجتماعی ارزش بهتری داشته باشد استفاده از متا تگ های open graph  است.

اگر بخواهیم متا تگ های open graph را به صورت تخصصی تر توضیح دهیم Open Graph مجموعه ای از متا تگ هاست که به توسعه دهندگان وب اجازه می دهد تا اطلاعات بهینه تری از صفحات خود را در اغلب شبکه های اجتماعی (فیسبوک، توییتر، لینکدین و …) ارائه دهند. این اطلاعات به شبکه های اجتماعی کمک می کند تا نمایش بهتری از این صفحات به اشتراک گذاشته شده در خود به کاربران نمایش دهند.

متاتگ های (OpenGraph Meta Tags)

متاتگ های OpenGraph همانند سایر متاتگ هایی که در سایت برای درک بهتر صفحه برای سئو تعریف می شوند (مانند عنوان:title و توضیحات:description و کلید واژه ها:keywords) در شبکه اجتمای به نمایش در می آیند.

بهتر است قبل از اضافه کردن متا تگ های og، ابتدا بصورت زیر متا تگ های og را در تگ html قبل از تگ body و در تگ head استفاده کنید

 

 

 

 

 

 

کاربر تگ title
همانطور که از اسم تگ پیداست می توانید عنوان محتوا را در این تگ تعریف کنید. کارکرد این متا تگ مانند متا تگ title است و در صورتی که فیسبوک قادر به یافتن متا تگ og:title نباشد، از متا تگ title برای عنوان محتوا استفاده می کند


کاربرد تگ url
با استفاده از متا تگ url می توانید آدرس یک مطلب را برای فیسبوک و کاربران مشخص کنید. در واقع این لینک همان لینکی است که کاربران با کلیک بر روی آن به صفحه مورد نظر شما می روند.


کاربرد تگ type
با استفاده از این متا تگ می توانید به توصیف نوع محتوای به اشتراک گذاشته شده  در صفحه بپردازید. می تواند از نوع پست، ویدئو، تصویر یا هر چیز دیگری باشد


کاربر تگ description
این متا تگ مشابه تگ متا دیسکریپشن در HTML است. با استفاده از این متا تگ می توانید به توصیف محتوای خود بپردازید؛ منتها این توصیف به جای نمایش در موتورهای جستجو، در زیر لینک به اشتراک گذاشته شده در فیسبوک و سایر شبکه های اجتماعی به نمایش گذاشته می شود.

متا تگ image

 با استفاده از این متا تگ می توانید تصویر مورد نظر خود در هنگام به اشتراک گذاشتن یک محتوا را مشخص کنید. بنابراین استفاده از این متا تگ می تواند تاثیر زیادی در افزایش نرخ تبدیل و بازدید از مطلب داشته باشد.

انواع Open Graph های پیشرفته

تگ های Open Graph که در بالا به معرفی آنها پرداختیم مهمترین نوع تگ ها محسوب می شوند و در اغلب مواقع به چیزی بیشتر از آنها نیاز ندارید. اما متاتگ های پیشرفته نیز وجود دارند که جزییات بیشتری را به لینک به اشتراک گذاشته شده می افزایند.

متا تگlocale: توصیف کننده زبان محتوا و سایت می باشد.
متا تگ site_name: به توضیحاتی در مورد سایت میپردازد.
متا تگ audio یا تگvideo: با این تگ ها می توان فایل های صوتی و تصویری بیشتری را به لینک اشتراک گذاشته شده اضافه کرد.
متا تگ app_id: برای اتصال اپلیکیشن های فیسبوک به لینک به اشتراک گذاشته شده استفاده می گردد.

 

در کل اگر تصمیم بر این دارد که سئو وب سایت خود را اصولی کار کنید و بتوانید مطالب خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگزارید و مطالب شما محبوبیت بیشتری در بین شبکه های اجتماعی و بازدید کنندگان این رسانه ها داشته باشند متا تگ open graph این خواسته شما را بر آورده میکنند